? ??????????????Fall Pattern? ????? ?? ???Rating: 3.5 (2 Ratings)??97 Grabs Today. 907 Total Grabs. ??????
Preview?? | ??Get the Code?? ?? ?????Fight Breast Cancer? ????? ?? ???Rating: 0.0 (0 Ratings)??84 Grabs Today. 644 Total Grabs. ??????Preview?? | ??Get the Code?? ?? ???????HappyHa BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS ?

fredag 1 augusti 2008

Slut på gnällandet

Ja vad f*n har jag att gnälla över ?
(När man har så fina vänner som jag)


Idag fick jag och Klam klartecken, lägenheten är vår.
Skriver kontrakkt den 12:e Augusti.
Den underbara fantastiska lägenheten, som jag ännu bara sett utifrån haha.
3:a med två badrum, den är i etagé så ett sovrum på varje plan.
Tack vare lottning på krogen, tack lill-erik, vann jag sovrummet längst upp. Våning 5.
Detta resulterade dock i diskussioner om vem som skulle spy ur vems fönster. Lång historia...
På mitt plan finns alltså ett sovrum med ett gulligt halvmåne fönster, ett badrum med badkar och en liten hall som Klam trodde att jag kunde ha som studiehörna.
På nedre plan finner vi Klams sovrum, ett stort vardagsrum, lagom kök, badrum med dusch o en ganska rymlig hall.

Detta betalar jag o Klam 3000 var för.
Helt okey faktiskt.
Dela matkassa o sånt med. Familjemiddagar är inbokade. Med nyttigt käk så klart.
Anna Skipper is our leader, haha. (Också lång historia)

Annars då...

1. Ska på anställningsintervju på tisdag, lät ganska lovande faktiskt.
Tjejen jag pratade med fick det att låta som att jag redan hade fått det.
"Vi har kontoret nära rese, så det blir ju nära för dig som pendlar."
Tackar tackar säger jag.

2. Idag talade jag då inför Kisa på torget.
Var så otroligt kul att jag svävade som på moln efteråt.
Mina kära kollegor var även på plats o lyssnade, då blir man rörd.
Jättekul att träffa Gunilla o Jan med, det var ett bra tag sen sist.
Och konstnären Inger också, en otrolig eldsjäl. Kan bara drömma om att bli som henne.
(Ska för övrigt sätta igång o måla o skriva igen är tanken...)

3. Träffade lite kollegor idag som jag inte sett på ett tag.
Maja o ja som driver med varandra för jämnan o känner varandra skrämmande bra efter den här sommaren. Som bara skrattar åt mina fyllor o säger "Inte nu igen Jennifer".
Jennifer som jag jobbar alldeles för lite med, dags för en tjejdag snart. Skönt att kunna prata om allt o inget med någon utomståeende.
Och Helené som trots att hon är ett antal år äldre än mig är en ren spegelbild på vissa plan.

Ojdå... blev ett riktigt långt inlägg... Men nu ler jag ju lite igen.

Imorgon blir det grillkväll med bara damsällskap hos Hanna, vi måste ju lära känna varandra nu.
Ska försöka hinna med att träffa Emma som är nere från Trosa med en sväng.

Sen ser jag fram emot att Hellebullen kommer upp till lkpg snart. Kanske får lite mer "egentid" den här gången, haha.

Nu måste jag sova, jobbar ju imorgon bitti...

0 kommentarer: